Narrative Space: Woods with transfered text and prints, 2014
Reading is originally a muscular activity. Eye balls are rolling and fingers are fumbling through feeble whites. These bodily movements are reinforced by text-objectification. The objectified text again, arrayed in the space to attract people to touch, move around, bent over to accomplish their reading process. The texts placed in unusual position add a surreal vibe to narrative and curious readers witnessing strange situation of the text become active participants. Immobile reading shifts to mobile experience. While moving around the text, readers have a chance to gaze the familiar contents, but in different eyes; perspectives. By imposing physicality to the text and constructing a narrative space one can observe how the text reveals differently depending on the form and circumstance.
읽는다는 것는 본래 활동적인 행위다. 반드시 겉으로 드러나는 움직임이 아니더라도 우리의 눈과 손가락과 뇌는 종이 사이사이를 뛰어다니며 바쁘게 움직인다. 이러한 활동의 크기를 증폭시키기 위해서 텍스트는 좀 더 큰 공간으로 해방되었고 공간화된 텍스트를 읽어내기 위해서는 몸을 움츠리고 까치발을 들고 계단을 올라야한다. 해체된 셰익스피어의 시는 소외된 공간 - 이를 테면 계단과 계단 사이나 구석진 벽면 - 에 흩뿌려져 그것을 읽고자 하는 사람들을 유혹한다. 읽기에 더해진 새로운 신체활동들은 익숙한 컨텐츠를 또 다른 시각으로 경험할 수 있는 기회를 제공한다.
Narrative Space: Woods with transfered text and prints, 2014
Reading is originally a muscular activity. Eye balls are rolling and fingers are fumbling through feeble whites. These bodily movements are reinforced by text-objectification. The objectified text again, arrayed in the space to attract people to touch, move around, bent over to accomplish their reading process. The texts placed in unusual position add a surreal vibe to narrative and curious readers witnessing strange situation of the text become active participants. Immobile reading shifts to mobile experience. While moving around the text, readers have a chance to gaze the familiar contents, but in different eyes; perspectives. By imposing physicality to the text and constructing a narrative space one can observe how the text reveals differently depending on the form and circumstance.
읽는다는 것는 본래 활동적인 행위다. 반드시 겉으로 드러나는 움직임이 아니더라도 우리의 눈과 손가락과 뇌는 종이 사이사이를 뛰어다니며 바쁘게 움직인다. 이러한 활동의 크기를 증폭시키기 위해서 텍스트는 좀 더 큰 공간으로 해방되었고 공간화된 텍스트를 읽어내기 위해서는 몸을 움츠리고 까치발을 들고 계단을 올라야한다. 해체된 셰익스피어의 시는 소외된 공간 - 이를 테면 계단과 계단 사이나 구석진 벽면 - 에 흩뿌려져 그것을 읽고자 하는 사람들을 유혹한다. 읽기에 더해진 새로운 신체활동들은 익숙한 컨텐츠를 또 다른 시각으로 경험할 수 있는 기회를 제공한다.